Es gibt nämlich immer noch Leute, die denken, das die J-Spec Supra nur 280 PS hat. Ich habe mal im englischen Supra-Forum nachgelesen, die haben schließlich die größte Erfahrung was J-Specs angeht. Es wurden technisch einwandfreie J-Specs im orginalen Zustand auf einem Leistungsprüfstand geprüft. Ergebniss waren nicht 280 auch keine 310 PS, die J-Specs haben die gleiche Leistung gebracht, wie die EU-Specs. Was noch interesanter ist, die Faceliftvariante mit VVTI-Technologie bringt es sogar auf 25 weitere Pferdestärken. Wie ich weiß, gibt es hier paar Leute, die ganz scharf sind auf die VVTI, und der Eine oder Andere wird in nächster Zeit eine besitzen. Ich hoffe doch, das es dann einen schönen Erfahrungsbericht mit Unterschieden der Motorcharakteristig zu lesen gibt. Von mir kommt bestimmt einer
Meine Lesequelle: www.mkivsupra.net
Hier ein kleiner Auszug der sicherlich den Meisten bekannt ist.
Why does the import TT version only have 280bhp compared to the UK’s 325bhp?
It doesn’t. The big three Japanese manufacturers came to a gentlemen’s agreement to
limit the power of their cars to 280bhp so as to avoid a costly development race to
develop ever faster and more powerful performance cars. So while the J-Spec Supra is
quoted as having only 280bhp it’s actually got the same amount as the UK version.
Toyota basically just told a fib. Perfectly stock J-Spec TT cars have been on the dyno and
come out at 325bhp, so you can largely forget about this myth.
The UK-spec car has a more 'GT' setup - softer suspension, mechanical extras to counter the
effects of long distance driving on the car, 'nicer' interior with air con fitted as standard,
heated seats, full leather, etc. The J-Spec version is more 'street racer' - harder suspension,
lighter weight, faster spooling turbos.
Facelift
The facelift Supras again have several differences that are worth looking out for on the
cosmetic side of things. These include a horizontal bar across the front bumper radiator
opening, a slightly different dashboard with five dials instead of three, and some colour
option changes too. You can find all the differences on the chart.
The most important mechanical difference was the introduction of the VVTi engine. The
Variable Valve Timing ('intelligent' - hence VVTi) gives an extra 5bhp on the NA version and
25bhp on the TT. The other major mechanical difference was the introduction of the
Kleine Anmerkung, laßt uns bitte keine RHD vs LHD oder J-Spec vs EU-Spec Diskussion draus machen. Dieser Beitrag gillt nur zur Informationszwecken.