Blitz MK4 auf dem Nürburgring

Amtrack

: 26.01.2007
: 8
Habe in der Suche nichts entsprechendes gefunden, ich hoffe es war nicht schon einmal da.


www.dpccars.com/car-movies/07-03-06pageBlitzToyotaSupraatNurburgring.htm[/url]


und ein paar Daten zum Wagen


eepSkyBlue">BLITZ TOYOTA SUPRA TURBO SPECIFICATIONS
Engine:
3068cc straight 6-cylinder, 24 valve, twin-cam, twin-turbocharged, 1.8mm metal head gasket, Kolben Schmidt pistons, H-section conrods, balanced crank, Blitz Access engine management system, lightweight racing battery, NGK no 10 racing plugs, valves and ports polished, KKK K26 turbos, Blitz-type RC wastegates, Blitz B-type intercooler, A-type Oil cooler and power steering cooler, Blitz prototype radiator, twin Bosch 240-litre fuel pumps, NISMO (Nissan Motorsport) single 2.7kg/cm squared fuel regulator, Blitz 850cc side-feed injectors. Racelogic traction and launch control, Blitz 42.7mm stainless manifold, 60mm twin- tube and 100mm Silencer with 130mm outlet.
Transmission:
Getrag 6 speed gearbox, triple plate clutch with lightened flywheel, Blitz prototype diff cooler, final gear ratio 3.588, TRD (Toyota Racing Development) transmission bushes.
Suspension:
Front - double wishbone with Sachs two-way damper and Eibach co-axial spring (rated - 18kg)
Rear - double wishbone with Sachs two-way damper and Eibach co-axial spring (rated - 12kg)
Toyota original anti-roll bar, TRD rear subframe bushes, Blitz prototype top mounts.
Brakes:
Front - Brembo Ferrari F0 setup consisting of ventilated 332mm discs (35mm thick)
Rear - Toyota standard 320mm discs (28mm thick)
PFC carbon metric pads all round.
Wheels and Tyres:
Front - Blitz Z-1 9x18" split-rims with 245/40 ZR Dunlop W-10 tyres
Rear - Blitz Z-1 10x18" split-rims with 265/35 ZR Dunlop W-10 tyres
Bodywork:
Blitz front/rear bumpers, side skirts, adjustable rear wing and lightweight doors, TRD vented bonnet.
Interior:
Stripped out with Blitz-Konig RS-2000 carbon/kevlar buckets, Sabelt harnesses, Heigo 4 point rollcage with side bars, TRD steering wheel, additional boost, oil and water temperature gauges (all Blitz).
Performance:
Max Power - 750bhp at 5900rpm
Max speed is 200+mph
0-60mph in under 4 secs
0-125mph in under 10 secs.



Man braucht nur zwei Werkzeuge: WD-40 und Panzerband. Wenn es sich bewegen sollte, es aber nicht tut, benutze WD-40. Wenn es sich bewegt, es aber nicht sollte, benutze Panzerband... grin.png
: 14. 05. 2008 [17:19]
Supraholic330

: 22.02.2008
: 683
Cool, kannte ich noch nicht.
Das Blitz mal den Nordschleifenrekord gehalten hat, wusste ich schon B.png
Schade das die Zeit von 7.49 heute nicht mehr viel wert ist sad.png
Wäre interressant was ein richtiger Nordschleifen-Profi für ne Zeit mit dem Ding fahren würde.


Supra, aus Freude am Tanken...
: 14. 05. 2008 [18:42]
McGregory

: 08.03.2005
: 6337
Oder mit der bald fertigen Supra von Stainsen df.png
Mit den geplanten 1100 kg dürfte eine gute Zeit nicht schwer sein.
: 14. 05. 2008 [18:51]
WongFajHong

: 21.04.2005
: 1734
asbach uralt sag ich da nur


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall and torque is how far you take the wall with you.
: 14. 05. 2008 [21:04]
MAF

: 13.12.2005
: 61
Wurde vor ein paar Jahren bei Ebay UK versteigert, in der Artikelbeschreibung stand es wäre das original 7.49er Nürburgring Fahrzeug.
: 15. 05. 2008 [08:29]

Mehr Forum?

Dies ist nur ein zum Teil veröffentlichter Forenbereich. Als normal registrierter Benutzer kannst du sowohl schreiben, als auch die Bereiche Tuning und Technik lesen.

Wenn du im Besitz einer Supra MKIV bist, dann würden wir uns sehr über eine MKIV-Driver registrierung freuen. Damit hast du Zugriff auf noch mehr Bereiche, als auch kannst du überall schreiben.

Mehr Informationen findest du HIER