Der neue Nissan GT-R

McGregory

: 08.03.2005
: 6337
Der Proto wird in ein paar Tagen offiziel vorgestellt : www.gtrproto.com/
http://www.rsportscars.com/foto/10/gtrproto05_02.jpg

http://www.rsportscars.com/foto/10/gtrproto05_01.jpg
At the 35th Tokyo Motor Show in 2001, Nissan unveiled the GT-R Concept, confirming that the GT-R legend would be continued into the 21st century. Then, at the 37th Tokyo Motor Show in 2003, Nissan announced the next-generation GT-R would be rolled out in 2007. Now with the launch of the production model just two years away, the development of the new GT-R has moved ahead again with the reveal of the GT-R PROTO.

Ultimate Driving Pleasure

In essence, driving pleasure means that a car responds faithfully to the driver\'s wishes and performs precisely as expected. Successive generations of the GT-R have consistently pursued this vision of ultimate driving pleasure. Whether on the road or the racetrack, the GT-R has always represented ultimate performance combined with handling qualities that stay faithful to the driver’s wishes, in all conditions. As a result, the GT-R has built a reputation that extends far beyond just its loyal owner base.

Exterior Design

The design of the GT-R PROTO expresses pure GT-R heritage, coming from the first model PGC10 (1969) through R34 (1999), in a new and expressive form.

From its original roots as a pure-bred Japanese performance car, the new GT-R will now be a car sold globally, recognizing its ability to compete with the very best in the world. For the first time in its history, the new GT-R will be designed as a specific body-style, and not derived from a sedan.

The design language of the GT-R PROTO is expressed by a distinctive body-style that communicates pure performance and functionality. The form of the GT-R PROTO instantly expresses its purpose and potential, but in a way that is unique to this iconic car.

At the front end, the single centre air intake is designed to optimize airflow and to strongly link the identity of the GT-R from R34 to GT-R Concept (2001). Front fenders are uniquely designed through intensive analysis of the airflow around the tires and the air vent behind the front fender also optimizes aerodynamics. The sides of the body are sculptured towards the rear fender, expressing the power and dynamic tension of the car.

The overall shape of the body combines solid and smooth surfaces to achieve the look of a well-trained athlete. The unique C-pillar crease is designed for optimum aerodynamics, reflecting the racing DNA of the GT-R.

The rear of the GT-R PROTO is strong and well defined. The signature four ring-shaped tail lamps provide an immediate visual link to previous GT-R models. Four large-bore exhaust pipes complete the purposeful look, which could only be that of a pure GT-R.

The GT-R PROTO provides for the first time a clear indication of the final design direction for the production model to be launched in 2007, the first all-new GT-R in eight years.
: 08. 10. 2005 [08:36]
c0c4in3

: 14.07.2005
: 233
WOOOOOOOOOW.... Also wenn meine Supra in ein paar Jahren mal nicht mehr bei mir bleiben will, ist das mein nächstes Auto... Sieht geil aus.


https://www.mkiv.de/uploads/forendateien/c0c4in3/avatar.JPG
: 08. 10. 2005 [18:32]
c0c4in3

: 14.07.2005
: 233
Aber so wie das ding aussieht, wer ich mir den wohl nicht leisten können.... 50 T Euro mind, schätz ich mal... Sieht aus wie ein Ferrari-Killer....


https://www.mkiv.de/uploads/forendateien/c0c4in3/avatar.JPG
: 08. 10. 2005 [18:33]
Austrian Supra

: 13.10.2005
: 4741
Ich bin sicher, dass das Auto nich so aussehen wird, leider.....aber ich laß mich gerne eines Besseren belehren.


94` MKIV, Schalter, silber/carbon, PHR Motor, GT76 BB turbo, ....
: 14. 10. 2005 [06:26]
McGregory

: 08.03.2005
: 6337
Heute, am 10.10.2006, am Nürburgring gesichtet

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: 10. 10. 2006 [17:35]
amenophis_IV

: 09.10.2005
: 1277
" The GT-R has gone back und Wraps..For now" schöner Titel auf der Homepage..ich bin mal gespannt...ich denke das er an den Vorgänger angelehnt sein wird...zum Teil wenigstens icon_smile.gif naja warten wir halt mal..und vorallem auf den Preis icon_biggrin.gif


https://i21.tinypic.com/jtte2o.gif
Besuchen Sie uns: www.dv-mannheim.de
: 10. 10. 2006 [18:11]
haveone

: 26.03.2006
: 506
sieht echt hammer aus geile forumen und linien!


https://ug2.kwick.de/ug/0163/2395/29684306_full,r,470x470.jpg
: 10. 10. 2006 [19:12]
Mikzu IV

: 20.10.2005
: 148
I'm just waiting when Renault is going to make it front wheel drive icon_biggrin.gif


MY TOYOTA IS FANTASTIC
http://www.supraclubfinland.com
: 10. 10. 2006 [19:38]
Peter10654

: 24.05.2005
: 1329
Ich denke mal, das 50tk Euro nicht reichen. Wird wohl eher im Bereich von 70 bis 80 sein.

Wenn wirklich 50k, dann wäre er sehr interessant, aber ich glaube daraus wird nix.

Gruß

Peter
: 10. 10. 2006 [21:07]
Don

: 11.04.2005
: 5771
Ein Nissan für 70 - 80 wird sich hier aber nicht verkaufen.
Das Auto gefällt mir aber. Sieht seitwärts und von hinten ein bisschen aus wie der Ford Mustang, oder?
: 10. 10. 2006 [21:26]
Peter10654

: 24.05.2005
: 1329
Original geschrieben von: Supra GTR
Ein Nissan für 70 - 80 wird sich hier aber nicht verkaufen.


Große Stückzahlen sicher nicht icon_smile.gif

Gruß

Peter
: 10. 10. 2006 [21:28]
Fusi

: 20.10.2005
: 1022
Gibts nun auch schon technische Infos?


Diskutiere nie mit Idioten - Sie holen Dich auf ihr Niveau und schlagen Dich dort mit Erfahrung!!!
--
Zeichentrickfreak


: 11. 10. 2006 [08:09]
TurboDen

: 31.10.2005
: 450
3,5L V6 335HP?
kann das sein?

hier noch ein kleines Video
www.youtube.com/watch?v=MpO0SNMwAiU&mode=related&search=


gruß
Deny
: 11. 10. 2006 [08:50]
Japanfanatic

: 16.04.2005
: 5926
Zum Antrieb gibt es immernoch keine offiziellen Infos. Meine Vermutung ist, dass der VQ35DETT 3.5l Biturbo-V6 mit 420PS (eventuell im GTR mit noch mehr Leistung) aus dem Renault-Konzept "Nepta" zum Einsatz kommt. Das ist der V6 aus dem 350Z mit zwei Fönsicon_smile.gif Und wehe jetzt kommt mir einer mit "scheiß Renault-Triebwerk", das ist nämlich nicht wahr :rolleyes:
http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//media/il/news/2006/0911/nepta.500.jpg
Laut AMS-Bericht vom Anfang des Jahres setzt sich Nissan als Ziel den Rekord für Serienfahrzeuge auf der NS zu brechen (mal von Leichtbauraketen wie Donkervoort abgesehen), dementsprechend dürften sich Preis und Leistung knapp unter Porsche 911 GT3 und Turbo-Niveau bewegen. Mir persönlich gefällt die Dachlinie nicht so sehr, ich würd eher zum 911 Turbo greifenicon_smile.gif

/e Noch ein paar Fotos eines Aggregateträgers, angepasste Karosserie des Skyline V35/Infiniti G35, aber Technik vermutlich vom GTR:
http://www.autoholic.de/Bilder-Galerie/Spyshots-Nuerburgring-2006/pictures/picture-21.jpg
http://www.autoholic.de/Bilder-Galerie/Spyshots-Nuerburgring-2006/pictures/picture-26.jpg


https://www.mkiv.de/nc/mein-konto/eigene-dateien/?eID=dam_frontend_push&docID=7258
Imagine discovering your chubby grade-school sweetheart grew up to be Sharon Stone. That sums up our delighted surprise over the Supra's transformation. Motortrend, 93

2000 J-Spec RZ Q-F-Sex, 2nd owner car
: 11. 10. 2006 [10:04]
Austrian Supra

: 13.10.2005
: 4741
wenn da Renault Teile drin sind, ist der Wagen für mich gestorben.......schade icon_frown.gif


94` MKIV, Schalter, silber/carbon, PHR Motor, GT76 BB turbo, ....
: 11. 10. 2006 [13:40]

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