Der Biete-/Suche-Bereich ist der Kleinanzeigenmarkt im MKIV-Forum. Er ermöglicht MKIV-Drivern das Anbieten bzw. Verkaufen und Suchen von Ersatzteilen und Fahrzeugen. Bitte den nachfolgenden Link beachten und die Regeln befolgen: Biete & Suche Regeln

Hinweis: Der Biete Bereich für Suprateile ist ausschließlich registrierten MKIV-Drivern zugängig.

Neues mitglied stellt sich vor

Palas

: 23.02.2009
: 12
Hier einpaar bilder. Muß noch einige Lackierarbeiten machen.
Kann mir jemand zum einem Abgasgutachten verhelfen? Natürlich nicht umsonst....
DerKrieger

: 11.04.2005
: 2022
Die schwulste Nebelschlussleuchte die ich je gesehen habe!!!

cu Andy


97´RSP LHD-Hardtop, MoTeC M600.
https://triof.bappel.net/SIG.jpg
: 27. 02. 2009 [14:25]
energy

: 04.03.2007
: 647
Grauselig die NSL ,.....

Unbedingt ändern grin.pnggrin.png


https://downloads.mkiv.de/energy/sig4.jpg
MKIV J-Spec Single Turbo Precision 6262
: 27. 02. 2009 [14:33]
WongFajHong

: 21.04.2005
: 1734
wasn das für ein gummi propfen? in love.png


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall and torque is how far you take the wall with you.
: 27. 02. 2009 [14:44]
Exotic-Supra

: 10.02.2007
: 730
@ Wong Faj Hong ist ein Air Ride Anschluss grin.png grin.png grin.png grin.png grin.png grin.png grin.png grin.png grin.png


https://image-lair.appspot.com/l/HKDBIHXAgG3NtVxRCCZkmwhvS.jpg
WE DON´T DRIVE FAST - WE JUST FLY LOW!!!!!
: 27. 02. 2009 [15:43]
Jan-LG

: 11.06.2007
: 3367
ist vll ne elektro supra und der stopfen für den strom stecker grin.png grin.png grin.png
: 27. 02. 2009 [15:54]
Palas

: 23.02.2009
: 12
Ich kann euch nur beruhigen,live sieht das noch schlimmer aus grin.png grin.png grin.png

dar gummi ist eine art PDC,komischer weise auf einer seite nur :rolleyes:

Auf der Automatic ist vorne ein roter knopf der japanisch beschriftet ist(original,nicht nachträglich)
hat jemand ne ahnung was das ist??
: 27. 02. 2009 [15:57]
Carsten

: 05.10.2008
: 0
Ist der Manu Button haveaniceday.png
Kannst hier im Forum ma nach schauen. Wurde schon erklärt.
Kurz gesagt: Ermöglicht dir im Stand und Motor aus die Gänge durch zu schalten.
: 27. 02. 2009 [16:59]
Palas

: 23.02.2009
: 12
ne ne,der manu knopf ist lings neben den hebel.das was ich mein ist vor dem hebel...
: 27. 02. 2009 [17:04]
Torsten

: 27.04.2008
: 627
Nee der meint den roten.Das ist der Knopf,damit man die Stufen wählen kann,auch wenn der Motor nicht läuft.


MFG Torsten
: 27. 02. 2009 [17:06]
Jan-LG

: 11.06.2007
: 3367
also das mit dem roten knopf hab ich auch schon öfters mal gehört, aber was das nun genau war weiß ich leider nicht mehr...
: 27. 02. 2009 [17:06]
Carsten

: 05.10.2008
: 0
Ah stimmt ja.
Manu = Bleib solange im gewählten Gang wie geht.
Red = Schalte Gänge wenn Motor aus haveaniceday.png

SORRAY :rotwerd:

Auszug aus mkivsupra.net

Normal Mode (Overdrive ON, MANU OFF)

Selecting L will give you 1st gear only
Selecting 2 will give you 1st and 2nd gear, with normal shift logic applied
Selecting D will give you 1st, 2nd, 3rd, and 4th gear (overdrive), with normal shift logic applied


MANU Mode (Overdrive ON, MANU ON)

Selecting L will give you 1st gear only
Selecting 2 will give you 2nd gear only
Selecting D will give you 2nd and 3rd gears only. The box will attempt to stay in 3rd most of the time, but it is possible to kickdown into 2nd if your speed is below 70-75mph. The box will also select 2nd gear if you come to a crawl/stop, and will reselect 3rd using the normal change logic, but the gear changes will be that bit quicker (see below).

Overdrive has no effect in MANU mode, you'll never get beyond 3rd gear unless you hit the redline, at which point it changes up into overdrive to protect the engine and gearbox. If you engage MANU whilst is overdrive then it will not immediately change down, but waits until there is a need to change down following normal change logic. If you are going faster than 3rd gear can deliver then it will never change down until your speed drops to something deliverable by that gear. This stands, in fact, for any manual gear selection - it won't happen unless the resultant gearchange drops the revs within the available rev range. Banging it into L at 100mph will merely result in an electronic sneer from the box. (Park and Reverse are different matters...)

MANU makes the transitions between gears faster. The ECTS throttle system cuts back on the throttle during gearchanges, and in MANU mode it cuts back less, therefore making the shifts harsher but losing a bit less acceleration during the gearchange.

MANU mode does not "hold the gear longer" as it holds the gear indefinitely anyway - it shifts when you make it shift. The exception is when the stick is in D, as described above - the shifting pattern will still follow normal logic, i.e. it depends on throttle position, engine load, and revs as to when it changes gear.


Overdrive Off Mode

Selecting L will give you 1st gear only
Selecting 2 will give you 1st and 2nd gear, with normal shift logic applied
Selecting D will give you 1st, 2nd, and 3rd gear, with normal shift logic applied

It will not change gear any faster and will not "stay in gear longer" just because overdrive is off. The autobox will already wind up to the redline if you are at wide open throttle, it knows you want power, that's why it's an 'auto' - you don't need manual intervention from the driver to persuade it to stay in gear.

Also of note - the gearbox may come out of MANU mode and overdrive Off mode if the gearbox is risking damage by staying in them (i.e. it's overheating).
: 27. 02. 2009 [17:11]
Palas

: 23.02.2009
: 12
gut zu wissen,danke jungs. ich hab nähmlich schon nach der NOS Flasche gesucht wo die versteckt ist.... haveaniceday.png haveaniceday.png haveaniceday.png
: 27. 02. 2009 [17:24]
Japanfanatic

: 16.04.2005
: 5926
Sehe ich das richtig? Die Kiste hat ne UK-Spec Frontschürze? Unfallwagen?


https://www.mkiv.de/nc/mein-konto/eigene-dateien/?eID=dam_frontend_push&docID=7258
Imagine discovering your chubby grade-school sweetheart grew up to be Sharon Stone. That sums up our delighted surprise over the Supra's transformation. Motortrend, 93

2000 J-Spec RZ Q-F-Sex, 2nd owner car
: 27. 02. 2009 [19:14]
Palas

: 23.02.2009
: 12
habe ich anfangs auch gedacht,weil die elektrische lippe felt. das fahrzeug hatte ein aerodynamic packet drauf was dann in england wieder abgebaut worden ist . er wurde schon an einpaar stellen lackiert aber das tragbild vorne sieht ok aus.
letzt entlich weißt niemand ganz genau was für Leiden solche grauimporte hinter sich haben...
: 27. 02. 2009 [19:24]